søndag 22. november 2009

Å være sterk er ikke
å aldri falle
å alltid vite
å alltid kunne.
Å være sterk er ikke
å alltid orke le
å hoppe høyest
eller ville mest.
Å være sterk er ikke
å løfte tungst
å komme lengst
eller å alltid lykkes.

Å være sterk er
å se livet som det er
å akseptere dets kraft
og ta del i den.
Å falle til bunnen
slå seg hardt
å alltid komme igjen.
Å være sterk er
å våge håpe
når ens tro er som
svakest.
Å være sterk er
å se lys i mørke
og alltid kjempe
for å nå dit.

dikt av Marie Fredrikson

7 kommentarer:

  1. Så hyggelig å "se" deg igjen! Lenge siden sist...

    Takk for nydelige linjer. "Att vara stark" sitter i hjertet!

    Ha en flott uke.

    SvarSlett
  2. Sterke ord - Vakkert og viktig!

    SvarSlett
  3. Kan du være snill å ta kontakt via hjemmesiden min? Hvis du sender en melding under kontakt som du finner under Gjestebok, kommer meldingen direkte til meg.

    SvarSlett
  4. Det var gode ord.
    Koselig å se et nytt innlegg hos deg.
    Ønsker deg alt godt :)

    SvarSlett
  5. Kloke ord som går rett til hjertet!
    Godt at du er tilbake.
    Håper at du har det bra.
    God KLEM.

    SvarSlett
  6. Hei min venn.Lenge siden sist.Hvordan er det med deg?,har tenkt mye på deg men det har blitt med tanken.Jeg har strevd men en del det siste året,det har ikke vært lett.Har noe til deg nå om du går inn på ,www.evelyn-eie.blogspot.com.
    Jeg er mye på Facebook nå,er du der?ER du der er du velkommen som min venn.Ha en fortsatt fin helg.Jeg husker deg i mine bønner.Klem fra Evelyn.

    SvarSlett